Covasna prin ochii mei

23.9.21

Mi-am facut o cana imensa de ceai si incerc sa imi pun ordine in ganduri ca sa va pot povesti si voua despre zilele petrecute la Covasna, despre locurile pe care le-am vazut si despre ce cred ca merita sa treceti pe lista de facut daca ajungeti in zona. Press trip-ul a durat doar 4 zile, dar am facut multe lucruri (nu va zic cate poze am facut) si mi-e greu sa ma rezum la o singura postare despre plecarea asta, asa ca o sa urmeze saptamanile urmatoare mai multe informatii despre Zabola Estate si despre Balvanyos pentru ca sunt multe lucruri pe care vreau sa vi le spun. Daca nu ati vazut story-urile de pe Instagram am creat un highlight cu tot ce-am facut.

A fost prima mea vizita in Covasna, desi aveam destule informatii despre zona asta, iar drumul pana acolo a fost de vis - am facut mai putin de 4 ore si m-am incarcat cu energie de la toate peisajele pe care le-am intalnit. Stiam cam ce urmeaza sa fac in zilele petrecute acolo si erau cateva experiente pe care de-abia asteptam sa le incerc, asa ca ma gandeam de zile bune la plecarea asta si prima intalnire cu Covasna a fost una care mi-a placut mult.

Covasna este la doar 60 km de Brasov (un lucru pe care am observat ca multi oameni nu il stiu) si orasul este situat la o altitudine ce variaza intre 550 - 600 metri, fiind pozitionat in curbura Carpatilor Orientali. Este cunoscuta ca si orasul izvoarelor minerale, fiind traversata de paraul cu acelasi nume, iar aerul are un continut ridicat de ioni negativi, un alt factor terapeutic natural - Covasna este una dintre cele mai importante statiuni balneoclimaterice ale tarii, avand un total de peste 1000 de izvoare extrem de variate, de la bicarbonatate, feruginoase pana la hipotone si bromurate.

Covasna are 9 hoteluri, mai multe pensiuni si un camping si este mai mare decat ma asteptam eu sa fie ca intindere. Eu am stat la Hotel Caprioara, chiar in centrul statiunii, un hotel de 4 stele ce a fost renovat in 2016 cu o investitie de 12 milioane de euro, dar am avut ocazia sa vad si alte unitati de cazare din oras. Renovarea hotelului mi s-a parut foarte reusita si moderna, mi s-a intamplat in alte hoteluri de aceeasi categorie sa vad mobila zgariata, colturi degradate si altele de gen, insa nu si aici si asta mi-a placut mult.

Atentia la detalii si energia data de locul asta au fost pe placul meu. Ce mi-as fi dorit, este o preferinta personala, era sa imi pot face o ceasca de ceai dimineata in camera (nu sa apelez la room service) si sa ma bucur de panorama pe care o aveam din balconul camerei de hotel - am avut norocul sa stau la etajul 7 si am putut sa ma bucur de niste peisaje de vis, ultima poza din postare este tot din balcon intr-una din dimineti cand soarele isi arata frumusetea. Am incercat cele 2 restaurante ale hotelului si mi-a placut mult mancarea, desi n-am incercat nimic traditional, iar daca ajungeti la acest hotel va recomand sa incercati si barul de la etajul 9 pentru ca panorama merita din plin.

Asa cum scriam mai sus am putut sa vad si alte unitati de cazare din Covasna, incadrate la aceeasi categorie ca si Caprioara, respectiv 4 stele, sa descopar povestile din spatele lor, dar si planurile de viitor care vor duce statiunea asta intr-un alt punct. Hotelurile TTS si Clermont sunt situate in partea mai "salbatica" a orasului si ofera niste peisaje superbe. Valea Zanelor, unde este si campingul, este de vis si poza de mai jos este prinsa dintr-un balcon al hotelului TTS.

Dormitorul din poza este parte din apartamentul hotelului si pretul mi s-a parut mai mult decat rezonabil pentru incadrare si facilitati - mi-a fost greu sa aleg o singura poza pe care sa vi-o arat pentru ca apartamentul asta avea si niste bai care mi-au placut mult. Ca si celelalte hoteluri, exista o zona de relaxare cu masa de biliard si alte facilitati. Cei de la TTS au in plan o noua zona de spa si un cazinou pentru a atrage si tineri in statiune si a le oferi si altceva.

Dar sa revin la partile pentru care e renumita statiunea asta, respectiv apele minerale care sunt utilizate atat in cure interne, cat si externe pentru tratarea afectiunilor cardiovasculare si a altor tipuri de afectiuni si mofetele care sunt numeroase in statiune si care sunt emanatii de bioxid de carbon pentru care Covasna este cunoscuta si apreciata. Din pacate nu va pot da detalii despre tratamente din propria experienta, desi am avut acces la ele, pentru ca am plecat pe un fond avansat de oboseala si corpul meu nu a avut capacitatea sa se adapteze, asa ca am preferat sa ma bucur de zona si sa nu ma axez pe tratamente.

Centrul de tratament de la Hotel Caprioara este foarte mare si detine 3 mofete, dar si numeroase alte spatii de tratamente si relaxare. Pe partea de tratamente faciale si corporale se lucreaza cu gama Gerovital H3 Equilibrium, exista si un jacuzzi exterior, posibilitatile de relaxare sunt diverse si nu se rezuma doar la tratamente. Pentru copii exista un spatiu dedicat de joaca si in perioada urmatoare va aparea si un spatiu dedicat gaming-ului pentru ca asta se cere.

Am vizitat multe locatii in zona, inclusiv Spitalul de Recuperare a Bolilor Cardiovasculare Dr. Benedek Geza, un loc cunoscut atat in Romania, cat si in strainatate pentru metoda "Covasna" si unde se afla cea mai mare mofeta amenajata din Europa. Spitalul are multe rezultate spectaculoase si puteti sa cititi detalii aici, nu are sens sa va insir eu niste informatii medicale. Insa ceea ce pot sa va spun este ca spitalul este intr-o zona superba de conifere, se intinde pe o suprafata extrem de mare si are niste catei superbi cu care, bineinteles, ca m-am jucat de cum am intrat pe poarta spitalului (asta fiind si motivul pentru care am uitat de poze). Metoda Covasna este foarte cunoscuta si apreciata si imbina mai multe elemente pentru a elimina factorii de risc prin normalizarea hipertensiunii arteriale si adoptarea unui regim de viata cat mai sanatos.

Elementele specifice zonei se combina cu tratamentele oferite de statiune, mofeta fiind elementul comun si cu care zona se lauda. In pozele de mai jos este Centrul de Bai Hatuica care ofera si un program social pentru cei care sunt din zona si au nevoie de tratamente. Imaginea cu bulele din mofeta este cea mai usoara demonstratie a prezentei bioxidului de carbon si a ceea ce face. Sunt contraindicatii pentru tratamentul la mofeta si intrarea se face numai dupa un consult medical, se creste treptat timpul petrecut pana se ajunge la rezultatele dorite. Mofetele se gasesc peste tot in judetul Covasna si sunt mandria zonei. Aici puteti sa vedeti toate mofetele si sa cititi mai multe detalii despre asta.

Covasna, ca si localitate, este un loc linistit cu propriul ritm care ofera peisaje frumoase si aer curat, insa nu sunt multe de facut pentru cei tineri. Eu m-am plimbat pe strazi, am mangaiat multi catei (talie medie, nu am vazut caini mari in zona Covasna) si mi-am dat seama ca daca nu vrei sa faci mare lucru e un loc foarte bun de relaxare: sa citesti, sa respiri aer curat, sa stai pe una din bancile din centrul statiunii, langa Balta Dracului.

Zonele de spa ofera relaxare si timp petrecut intr-un mod frumos - piscina din poza este de la Hotel Clermont, un hotel care se preteaza foarte bine pentru team building sau alte tipuri de intalniri. Zona ofera si alte atractii, asa ca se pot vizita si altele puncte de interes, daca o vacanta intr-o mica statiune nu este tocmai idealul pe care il cautati.

M-am gandit mult cum sa fac sa va povestesc despre 2 locuri pe care am vrut neaparat sa le vad si am decis ca merita mai mult decat as putea eu sa la ofer in postarea de astazi, asa ca o sa revin in saptamanile urmatoare cu mai multe poze si povesti pentru ca am ce sa va arat si sa va spun. Zabola Estate sau Domeniul Mikes este unul din locurile prea putin cunoscute de romani (si mai putin de straini), dar care din punctul meu de vedere este locatia perfecta pentru o escapada de weekend. Este un loc de vis, unde te poti rupe de cotidian si poti visa cu ochii deschisi.

Desi n-am stat decat 4 zile in Covasna am ajuns de 2 ori pe proprietate, am surprins locul asta in lumini diferite si nici nu va imaginati ce diferenta poate sa faca soarele. Sunt extrem de entuziasmata sa va povestesc despre cum am vazut locatia asta, deloc ieftina, dar care este altceva si pe care omul de turism din mine (nu poti niciodata sa uiti prima iubire) l-a apreciat din plin. In prima seara cand am ajuns m-am bucurat de un zbor ancorat cu balonul cu aer cald pe care de-abia l-am asteptat.

Planurile s-au schimbat putin datorita vremii si a fost destul de tarziu, astfel incat n-am putut sa ma bucur de tot ce voiam, dar tot am apreciat experienta si vreau sa o repet cat de curand. Cand v-am aratat pe Stories momente din experienta asta am primit intrebari si multa lume nu stia de aceasta posibilitate in zona. Cei care s-au ocupat de asta au fost cei de la X Balloon Transylvania (aici gasiti toate detaliile despre ce servicii ofera) si mi-a placut mult experienta, asa ca intentionez sa ma intorc in zona si sa incerc un zbor liber de 90 minute pentru ca merita din plin.

Cealalta zona care mi-a placut mult a fost Balvanyos Resort, m-am bucurat ca am putut sa vad un pic din interior si sa discut cu oamenii care se ocupa de locatia asta. Peisajul este unul cu adevarat de vis, sunt multi ursi in zona (am si intalnit unul pe drum - si simt nevoia sa va reamintesc sa nu hraniti ursii), iar zona ofera multe posibilitati de excursii si activitati. Dar va povestesc despre asta separat pentru ca am adunat multe informatii, insa am vrut sa va arat macar o poza pentru ca e pacat sa ajungeti in Covasna si sa nu urcati la Balvanyos.

Cea de-a doua poza este de la Baile Apor, situate intre Balvanyos si Grand Hotel Balvanyos, la cateva sute de metri departare de drum. Puteti sa va ganditi la zona asta ca la un spa de acum multa vreme unde se scaldau fetele familiei Apor - sunt 8 izvoare de apa minerala diferita, cu pH ce oscileaza intre 1,82 si 4,28, caracterul lor fiind dat de acid sulfuric liber ce se formeaza in ele. Astfel de izvoare nu se mai gasesc nicaieri in Europa, fiind o adevarata raritate mondiala - in highlightul de pe Instagram de care va spuneam la inceput puteti sa vedeti exact cum bolboroseste apa intr-unul din cele 4 bazine mici amenajate in zona.

Am lasat la final poza asta facuta din balconului camerei de la hotel pentru ca m-am gandit ca ar fi frumos sa inchei postarea asta cu o concluzie, dar mi se pare ca nu are sens sa mai scriu alte cuvinte. Am incercat sa va arat prin poze cum mi s-a parut mie Covasna, nu stiu daca am reusit sa transmit sau nu ceea ce am vazut (mi-a spus cineva recent ca pozele mele transmit emotie si am zambit pentru ca pentru mine fotografia este un mijloc de a-mi exprima emotiile), dar pot sa va spun ca m-am intors mai linistita, cu mintea mai limpede si cu mai multa inspiratie si asta a fost exact ceea ce am cautat.

Ati fost in Covasna? Cum vi s-a parut zona? Va plac postarile de genul asta cand incerc sa va arat o zona din tara asa cum o vad eu?