Koralio, o noua destinatie de vacanta in Eforie Nord

12.7.22

Mi-am petrecut weekendul trecut la mare, la invitatia celor de la Bacolux Hotels, in cea mai noua locatie a lor - Koralio din Eforie Nord. Am fost extrem de curioasa sa vad cum arata hotelul, sa descopar conceptul, sa aflu mai multe detalii despre investitia pentru proiectul asta, sa ascult povesti despre cum a fost transformarea asta, dar si sa aflu ce planuri de viitor au si cum vor sa promoveze acest loc. Insa cel mai important pentru mine a fost sa ma relaxez si sa ma bucur de zilele petrecute acolo pentru ca aveam nevoie de asta.

Koralio, fostul Hotel Hefaistos pentru cei ce stiti Eforie Nord, este situat in centrul statiunii si distanta pana la plaja Belona este de circa 700 metri. Fratii Bazavan, cei care detin grupul Bacolux, au achizitionat hotelul la sfarsitul anului 2019 (dupa 5 ani in care hotelul nu a functionat si strica cu totul imaginea statiunii) si investitia facuta pana acum depaseste 7 milioane de euro, insa nu se opreste aici pentru ca mai sunt lucruri de facut.

Proiectul pentru locul asta este unul care mie imi place la nebunie si ma bucur sa vad ca putem schimba lucrurile, chiar si cand avem de-a face cu o structura de cazare din anii '70, care a trecut prin multe inca de pe vremea cand hotelul se numea Ucecom. Echipa de arhitecti a fost una tanara si cu viziune si au facut niste alegeri mai mult decat inspirate, de la culori si pana la materiale folosite totul se leaga si te face sa te simti in vacanta.

Eu nu sunt si nici n-am fost turistul tipic de Eforie Nord (prin Eforie am fost doar in trecere mereu), insa stiu povestile din spatele multor hoteluri pentru ca am lucrat niste ani in agentie de turism si am vandut multe vacante familiilor care alegeau Eforie Nord ca destinatie de vacanta. Am fost curioasa sa aflu de ce au ales tocmai Eforie Nord pentru investitia asta pentru ca nu stiu cat de pregatita este statiunea pentru un concept all inclusive, mai ales in conditiile in care in jur sunt foarte multe lucruri de facut. Alegerea a fost una sentimentala, sper ca va conta ca e suflet pus in proiectul asta si ca asta le va aduce noroc pentru ca e nevoie de el.

Nu am facut foarte multe poze (sau cel putin nu atat de multe cat fac de obicei cand plec intr-un loc), dar m-am uitat cu atentie la detalii, am incercat sa fac mental o lista cu ce mi-a placut si sa ma gandesc la lucrurile pe care le-as schimba sau imbunatati, m-am pus in locul turistului care ar alege Koralio pentru o vacanta, dar si in locul oamenilor care incearca sa faca ceva concret pentru turismul romanesc.

Am lucrat si in hotel, chiar pe litoral, asa ca stiu foarte bine provocarile care vin cand ai o afacere sezoniera si cat de mult atarna personalul in astfel de situatii, as vrea sa va spun ca am vazut o mentalitate schimbata, insa as minti - lucrurile se schimba usor, usor, insa mai e mult de lucru pentru asta si e nevoie de efort nu numai de la cei ce detin o afacere pe malul marii, dar si de la turisti pentru ca in Eforie inca am vazut comportamente de acum 20-30 ani si, din pacate, oamenii nu se mai schimba de la o varsta incolo.

La momentul asta Koralio este deschis, dar mai sunt lucruri care necesita atentie si care trebuie remediate, insa tinand cont de experienta pe care o au cu cele 2 hoteluri de la Herculane, cred ca de la anul va avea un loc bine definit pe harta de cazare din Eforie Nord pentru ca proiectul a fost executat foarte bine si atentia la detalii chiar se vede - finisajele sunt de calitate, hotelul are o identitate proprie si o arhitectura care atrage atentia, lobby-ul arata la fel de bine atat ziua, cat si noaptea, iar eu chiar sper ca riscurile asumate cu un proiect atat de mare intr-o statiune gen Eforie vor duce la chestii frumoase.

Eforie Nord este a doua statiune - ca marime - de pe litorulul romanesc si este o destinatie de familie, asta fiind si conceptul din spatele Koralio: un loc unde sa vina familia cu copii, cu divertisment atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari, un sistem all inclusive care sa te faca sa te relaxezi si doar sa te bucuri de vacanta - nu as compara all inclusive de Romania cu all inclusive din resort-urile de afara, insa pentru asta e nevoie de timp si de multe altele. Dar este un inceput bun si eu chiar o sa urmaresc sa vad ce se va intampla mai departe.

Mi-a placut mult ce-au facut cu camerele, stiu cum aratau inainte si au castigat cu reamenajarea aproape 1,5 metri, care conteaza. Eu am fost cazata intr-o camera care mi-a placut mult si m-am bucurat mult ca s-a nimerit sa fie balconul rotund (am apreciat ca au pastrat elementul asta, hotelul fiind astfel usor de identificat si pastreaza putin si din istoria locului) pentru ca mi-a permis sa stau in pat, sa vad cerul si lacul Techirghiol, dar si sa visez cu ochii deschisi - daca va duceti cu un copil, mica canapea extensibila este perfecta, iar ziua este un loc unde te poti relaxa cand soarele e foarte puternic.

Camerele au in dotare televizor cu ecran plat, mini frigider si sunt multe prize, inclusiv pentru cabluri USB, pozitionate foarte bine. In camera in care am stat eu exista si un aparat de cafea de la Tassimo si diferite variante de cafea, aparatul de aer conditionat functiona foarte bine si a fost o placere temperatura din camera atat ziua, cat si noaptea. Baile sunt foarte moderne si au tot ce le trebuie, mi-ar fi placut insa sa existe ceva pe care sa poti pune produsele cand intri la dus.

Pe mine personal ideea de a merge 10-15 minute pana la plaja nu ma atrage deloc si asta mi s-a parut mereu un mare dezavantaj pentru multe hoteluri din Eforie Nord, insa nu sunt nici genul care sa stea toata ziua langa piscina, dar daca asta e vacanta pe care o cautati Koralio are 3 piscine incalzite: una de agrement cu o lungime de 28 metri si 2 mai mici pentru copii. Pe Instagram am facut un reper pentru locatie si acolo puteti sa vedeti mai multe detalii si sa va faceti o idee clara despre ce gasiti la ei.

Pentru cei mici in zona celor 2 piscine exista si un tobogan cu apa, iar zilnic sunt activitati dedicate pentru ei si organizate de echipe cu experienta. Fiecare zi vine cu ceva nou, fie ca e vorba de dans, mascote sau cine stie ce ateliere de creatie, este clar un proiect gandit pentru familii si dezvoltat ca atare.

Koralio are 2 terase si incearca in fiecare seara sa pregateasca ceva si pentru adulti, in prima seara cand am ajuns a fost un concert Proconsul, iar sambata cand a fost petrecerea oficiala de lansare au fost mai multe momente artistice: dans, concert de viori, un grup de fete de la Brasov cu un moment in piscina, dar si un spectacol marca Horia Brenciu. Uitasem cum sunt serile la mare, chiar m-am simtit bine si am ras mult.

Farfuria de mai jos e din seara cu petrecerea de lansare, insa mancarea a fost buna la toate mesele - bufet suedez, cu optiuni pentru toate gusturile (eu am mancat peste in fiecare zi), insa cred ca se poate si mai bine de atat, mai ales daca esti obisnuit cu all inclusive de pe la vecinii nostri. La partea de bauturi mi-ar fi placut sa fie mai multe optiuni, pe mine nu ma atrage deloc ideea de bautura de la dozator, dar am baut cate un pahar de vin in fiecare seara si rose-ul a fost chiar bun.

Am lasat la final poza asta pentru ca imi place mult (asa cum imi place si poza cu care am inceput postarea), dar si pentru ca vreau sa va spun de la ce vine Koralio pentru ca l-am intrebat pe Marius, unul din cei 2 frati din spatele Bacolux, chiar inainte sa plecam spre casa. Au vrut ceva legat de zeitati (hotelurile lor din Herculane sunt Diana si Afrodita), de inspiratie greaca (mai exista un hotel Hefaistos in Mamaia si nu au vrut confuzii), care sa inceapa cu C/K si sa fie un pic diferit si dupa mai multe incercari a ramas Koralio, element care se regaseste si in designul camerelor. Ramane sa-mi spuneti voi daca vi se pare o alegere inspirata sau nu.

Stiu ca o sa ma intrebati de preturi, insa e cel mai bine sa verificati direct cu hotelul pentru ca sunt tarife diferite in functie de numarul de nopti si de perioada, ceea ce pot insa sa va spun este ca au gandit sejururi de minim 4 nopti (si astea sunt cele mai avantajoase) si ca vor sa schimbe ceva. Sezonul la noi este unul scurt si s-au grabit sa deschida, insa au planuri misto de viitor si eu cred ca merita sa-l treceti pe lista cu de incercat, daca stiti Eforie Nord si va place statiunea. Este de luat in calcul si pe partea de business pentru ca dispune de 3 sali de conferinta cu o capacitate de 170 locuri.

In urmatorii 2 ani au in plan un spa cu o investitie importanta si tinand cont de cum arata Herculum Spa de la Afrodita din Baile Herculane ma astept la ceva foarte misto, urmeaza sa finalizeze si cele 3 studiouri cu terasa privata si jacuzzi si sunt sigura ca nu se vor opri aici, iar pe termen un pic mai lung spera sa fie deschis tot timpul si asta chiar ar fi ceva. Ma bucur mult sa vad ca inca sunt oameni dispusi sa riste capital mult si sa schimbe ceva in tara asta, insa e mult de munca si tine de fiecare dintre noi sa ne acceptam limitarile si sa facem alegeri in functie de ceea ce ne permitem si stim ca se muleaza pe stilul nostru de viata.

Sunt curioasa sa aflu daca voi va duceti pe litoralul romanesc, cate zile mergeti de obicei, daca va placa sa stati la piscina sau sa mergeti la plaja, care e statiunea care va atrage cel mai mult. Daca mai aveti intrebari le astept in comentarii.

4 comentarii

1. Parerea mea despre litoralul romanesc a fost complet erodata in ultimii ani de experiente incepand de la pensiuni si pana la hoteluri de 4 stele, o sa spun direct Cocor Spa unde cel mai penibil m-am simtit sa ma duc sa cer sa ni se schimbe prosoapele dupa 2 zile in conditiile in care si in rezervare si in fapt se vedea ca suntem 3 persoane si ei ne-au lasat prosoape doar pentru doua persoane pe care le-am folosit cu atentie timp de doua zile.... si a culminat ca, desi aveam demipensiune platita, am plecat de dimineata pana seara in Balcic ca sa mancam ok si sa simtim ca suntem in concediu. Iar despre experienta de la Mera Brise din Mangalia nu mai vreau sa povestesc, mi-a stricat luna intreaga. Treaba sta la mijloc, avem si turisti necivilizati, chiar prea mult, insa si antreprenori care sub 4 stele ofera conditii de 2 stele. Stiu Eforie Nord, am si stat mult acolo din cauza jobului la un moment dat, da, distanta de plaja poate fi o problema, insa pentru cine e cu copii mici sau pentru cine e mai sedentar, e mai ok ca totul sa fie acolo gen piscina, mancare all inclusive etc si sa fie camerele confortabile. Cand ai un copil de cateva luni pana la 2 ani, la pranz cand el doarme, tot ce poti visa este sa dormi si tu fara grija sa strangi dupa el sau sa pregatesti urmatoarea masa. Sa stii ca mi-am trecut pe lista, macar in trecerea spre Balcic promit sa trec macar sa vad cum arata hotelul. Si ar fi un motiv sa o duc si pe mama, ea a mers de vreo 2-3 ori in Eforie Nord cu tata.

RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hotelul e chiar de 4 stele si se vede atentia la detalii, dar ma tem de ce vor reusi turistii sa faca in el intr-un timp scurt - prosoape erau multe ca tot ai zis de asta. Eu pe litoral la noi am fost doar de 3 ori in ultimii ani si am avut numai experiente ok, insa stiu si eu de experiente nasoale de tot la nume cu renume.

Pe mine ce ma face sa dau inapoi sunt preturile de la noi, cand faci comparatie cu ce ti se ofera afara pe aceeasi bani. Si oricat de misto e un hotel, ce e in jur conteaza, cel putin in cazul meu.

Ștergere
    2. 100% de acord cu tine. Asa gândesc și eu. Ceea ce primești la aceleași costuri dincolo este total diferit (mai mult) și contează f mult și ce este în afara hotelului (oameni, peisaje, etc) mai ales dacă vrei și alte activități pe lângă statul la plaja toată ziua.

3. Ramane sa vedem cum evolueaza situatia pe litoralul nostru, dar la ce vad si citesc nu prea vad lucruri bune.