Cum e zilele astea la munte

26.6.20

5 zile petrecute la munte au fost suficiente sa ma ajute sa ma incarc cu energie si cu ganduri bune, chiar daca perioada asta nu e cea mai buna pentru turism si tocmai asta e motivul pentru care am decis sa scriu postarea asta lunga si cu multe poze. Am lucrat niste ani buni in industria ospitaliera si stiu foarte bine cate probleme sunt si ce calitate au serviciile de la noi, insa momentul asta e cel mai greu prin care trece turismul de foarte mult timp si daca nu ajutam putin, asa cum putem, multi oameni vor ramane fara locuri de munca pentru ca la munte bate vantul si unele statiuni sunt aproape pustii.

Daca aveti un loc unde va place sa dormiti, un restaurant mic unde mancati cu placere de fiecare data incercati sa va ganditi la oamenii de acolo si sa ii ajutati atat cat puteti. Da, sunt multe lucruri care merg extrem de prost si multe servicii supraevaluate, dar in spatele la toate aspectele astea sunt oameni, oameni cu familie care traiesc din asta si care au nevoie sa ramana pe linia de plutire. Infrastructura este vai de capul ei si nu o sa infrumusetez cu nimic lucrurile prin ceea ce scriu, dar vreau sa va arat si partile care merita si care compenseaza cumva totul pentru ca Romania are zone extrem de frumoase, cu peisaje care iti taie respiratia.

Noi am ales sa ne cazam in Brasov pentru ca este un oras care ne place mult si care ne linisteste de fiecare data. Am ales Pensiunea Toscana, care este la aproximativ 1 km de Piata Sfatului si motivul principal a fost privelistea pentru ca am vrut sa ne trezim si sa ne bucuram sufletele. Micul dejun este stil bufet suedez, pensiunea nu are restaurant, insa Restaurantul Belvedere este foarte aproape - din pacate in perioada asta este inchis, asa cum sunt toate restaurantele. Noi am stat intr-o camera dubla si ne-a placut mult, la mansarda exista si un apartament destul de mare care arata tare bine. Probabil ne vom intoarce in locatia asta pentru ca ne-a placut mult si ne-am simtit tare bine.

Brasovul este un oras pe care il stim, care ne place de fiecare data la fel de mult si pe care il exploram de fiecare data cu acelasi entuziasm. Ne place Piata Sfatului si sa ne plimbam pe stradutele inguste e unul din lucrurile pe care le facem de cate ori ajungem in Brasov. N-am ratat nici de data asta Strada Sforii, cea mai ingusta strada din Brasov si una dintre cele mai inguste din Europa, am citit mesajele lasate pe zid si ne-a placut mult cel de mai jos. Am fost de 2 ori la Belvedere View, prima data intr-o seara si a doua oara pe zi, insa pozele nu au iesit cum mi-am dorit eu pentru ca am fost mai preocupata de moment decat de poze.

Turnul Alb si Turnul Negru erau cele 2 puncte din Brasov pe care nu le-am vazut pana acum, asa ca de data asta le-am bifat, chiar daca ploua torential cand am ales sa ne plimbam in zona. Insa a meritat din plin si ne-a placut mult. Nu am ajuns pe Tampa de data asta pentru ca am fost de multe ori pana acum, daca nu ati fost si vreti sa vedeti Brasovul de sus merita sa luati telecabina si sa admirati intreaga zona (in zilele cand am fost noi nu functiona, asa cum nu functiona nimic nici in Poiana si nici in Predeal).

In ceea ce priveste mancarea in Brasov, Centrul Vechi e plin de localuri mici si cu farmec, unde poti sa descoperi adevarate opere culinare. Noua ne place mult Dei Frati si pana acum tot ce-am mancat la ei ne-a placut la nebunie, asa ca este localul pe care am ales sa-l "laud" in postarea asta. Am mancat paste facute in casa cu ragu, bruschetele ne-au placut la nebunie, insa din punctul meu de vedere vedeta de data asta a fost Fritto Misto, cel mai bun pe care l-am mancat vreodata si pentru care o sa ne intoarcem sigur la Dei Frati cand mai ajungem in Brasov. Zona este foarte pitoreasca si poti admira porumbei in timp ce mananci la o terasa, noi am savurat intr-una din zile o inghetata delicioasa de la Yummy Gelato (pe strada Muresenilor) in timp ce ne plimbam pe stradute si admiram Brasovul.

Am dat o fuga pana in Poiana Brasov si ne-am plimbat putin prin statiunea pustie, nu stiu daca am vazut mai mult de 10 oameni in scurta noastra plimbare, dar nu ne-a mirat pentru ca parcarile de la hoteluri erau pustii. M-a intristat situatia in sine si mi-am pus multe intrebari, dar in acelasi timp m-am bucurat de liniste si de peisaje, fara sa ne deranjeze nimeni si fara sa fim bruiati de vreun zgomot. A trebuit sa ne scurtam plimbarea pentru ca a inceput o ploaie torentiala, intr-un minut s-a intunecat totul si tuna infiorator, dar atat cat a durat a fost frumos.

In Predeal am fost ultima data anul trecut in toamna in zona Cioplea, asa ca de data asta am ales sa ne plimbam putin spre Clabucet si, desi plimbarea ne-a placut si ne-am bucurat de aerul curat, am plecat de acolo cu inima stransa. Eu am copilarit la munte si la mare pentru ca ai mei au lucrat in turism si asta mi-a oferit niste vacante lungi in multe zone de pe Valea Prahovei, asa ca am amintiri vii cu perioadele de glorie ale Predealului, atat iarna, cat si vara, iar pustietatea de acum m-a intristat peste masura. Zeci de unitati de cazare fara vreun turism, obloane trase, afaceri inchise si doar un pic de animatie la Restaurantul Dragului. In rest pustiu si trist, in weekend in mod sigur e mai animat, dar situatia e departe de a fi una buna.

Castelul Bran a fost pe lista noastra, asa ca ne-am bucurat de drumul pana acolo si ne-am plimbat putin in zona. Intrarea este 40 lei, insa nu ai ghid si te descurci singur, insa mi s-a parut destul de bine marcat si cu informatii despre fiecare zona, asa ca nu cred ca cineva va intampina probleme. Daca sunteti claustofobi sau aveti probleme gen astm nu stiu daca este o idee buna pentru ca mirosul este destul de puternic si multe scari sunt extrem de inguste si intunecate. Castelul este intr-o stare buna si aveti ce sa vedeti, spre deosebire de alte locuri asemanatoare, insa pe mine m-a deranjat destul de rau mirosul si am scurtat vizita

Ni s-a luat temperatura la poarta si am discutat putin cu cei de la intrare, numarul de vizitatori din perioada asta este extrem de mic si oameni erau destul de ingrijorati. Mie mi-a placut mult parcul si chiar ne-am plimbat destul de mult in incercarea de-a prinde cel mai bun unghi pentru a fotografia castelul. Din pacate Casa cu Ceai era inchisa, asa ca n-am putut sa bem ceva in peisajul asta extrem de frumos, dar ne-am bucurat de priveliste si de verdeata din jurul nostru.

De la Bran am plecat spre Rasnov, un loc pe langa care am trecut de multe ori, dar pe care n-am apucat sa il vad pana acum. Cetatea este inchisa pentru 2,5 ani pentru renovare totala, dar chiar si asa ne-am bucurat de zona si de ce are de oferit. Din parcarea de jos exista un tractoras care ajunge sus si opreste si la Dino Park (pretul dus-intors este 5 lei), asa ca daca va grabiti sau nu vreti sa mergeti pe jos e o varianta buna. Noi am stat ceva la Rasnov si am urcat in zonele de langa, iar panorama asupra Rasnovului si a localitatilor din zona a meritat din plin.

Ne-a incantat auzul si un domn cu un acordeon (daca nu ati vazut story-urile am facut un reper cu toata mini vacanta), am admirat multe flori si am respirat aer curat. De discutia cu paznicul de la Rasnov v-am povestit in postarea de luni, mie mi-a placut mult vizita si ma bucur ca am facut asta in sfarsit. In zona sunt pisici prietenoase, asa ca daca ajungeti prin zona poate luati cu voi si niste mancare, noi nu am avut decat niste batoane proteice la noi si saracele pisici ne urmareau la fiecare pas.

Daca tot eram in zona am decis sa mergem si la Harman si Prejmer, cele doua biserici fortificate care spun multe despre istoria noastra. Desi Prejmer este mai mare si este in patrimoniul Unesco, noua ne-a placut mai mult Harman, unde poti sa admiri muzeele cu franturi din istoria tarii si care mie mi-a transmis o energie mult mai buna. Harman are cel mai inalt turn de biserica din Tara Barsei (cel de la Codlea, desi mai inalt, nu este lipit de biserica) si daca va incumetati sa urcati cele 4 etaje o sa aveti o panorama de vis asupra Harmanului. Scarile din lemn sunt inguste si deloc prietenoase, dar din punctul meu de vedere a meritat efortul. Cu o programare prealabila si 60-80 lei in functie de ce anume va intereseaza un ghid va poate spune si arata extrem de multe lucruri despre locul asta.

Prejmer nu prea are nimic de oferit, desi, asa cum ziceam la inceput este in patrimoniul Unesco, in afara de locatie si peisajul de vis, drumul pana acolo este frumos, iar zona iti da o stare de liniste si pace. Biserica este deschisa si poti intra, insa toate incaperile de langa sunt inchise si nu arata foarte bine, nu exista o zona de muzeu, iar la intrare este doar o doamna plictisita care nu are nimic de transmis.

Nu am mai fost in Busteni de foarte multi ani, asa ca de data asta am profitat si am mers sa vedem Castelul Cantacuzino, care a fost o incantare si o dezamagire in acelasi timp. Locatia si peisajul sunt de vis, insa interiorul e cel care strica tot. Am platit 40 lei/ om pentru un tur cu ghid (facut pe repede inainte pentru ca asa li se spune in perioada asta) ca sa vedem niste pereti cu 5-7 straturi de vopsea, camere goale si o galerie de arta care nu are nici o treaba cu ce te astepti sa fie acolo. Singurul candelabru original este in fosta sala de bal, unde sunt si picturile pe piele de Cordoba din poza de mai jos.

Ne-am consolat ca am platit pentru peisaj si ce e in jur, care intr-adevar sunt frumoase si iti bucura sufletul, asa ca am facut o plimbare lunga si ne-am si oprit sa mancam la Canta Cuisine, pe teresa castelului. Preturile sunt destul de piperate, eu am ales o salada Cobb si am savurat o limonada, dupa care am impartit un cheesecake decent, nu nemaipomenit. Zamora este o zona frumoasa si merita o plimbare pana acolo, insa sa nu aveti mari asteptari de la interior pentru ca veti fi dezamagiti, cum am fost si noi.

Inainte sa mergem la Castelul Cantacuzino ne-am oprit putin la Manastirea Caraiman, unde n-am mai fost de foarte mult timp. Nu am stat mult pentru ca a inceput ploaia, insa am avut parte de cateva momente de liniste (peisajul ajuta foarte mult si norii au creat un cadru superb, iar Muntii Bucegi dau un adevarat spectacol) si m-am jucat cu un catel, lucru care m-a inveselit pe loc chiar daca m-a udat ploaia. Ar mai fi fost cateva lucruri pe care am vrut sa le facem in vacanta asta, dar am vrut sa ne si odihnim, asa ca am incercat sa balansam lucrurile si ne-a iesit bine.

Cand ati fost ultima data in zona? Care este zona voastra preferata? Planuiti vreo vacanta in tara in perioada urmatoare?

17 comentarii

1. Ce frumos!Ma bucur ca te-ai relaxat. Cui Nu ii prinde bine un concediu?😁

RăspundețiȘtergere
  2. La Cetatea Rupea am auzit întâmplător o discuție între femeia de la casa de bilete și paznic... spuneau că nu mai sunt nici 10% din nr de turiști din anii trecuți, în primul rând pentru că nu mai vin copiii în excursii cu școala.
    E trist pe de-o parte, dar e și un avantaj pe alocuri - în Bran am mers lipiți om de om acum 4-5 ani, să vezi atunci irespirabil. :))
    La Prejmer mă așteptam și eu la mai mult, o poveste sau un mic muzeu măcar, dar de o oprire scurtă e drăguță. Cu muuult mai interesantă mi s-a părut biserica fortificată din Viscri, am stat aproape o oră. La Harman n-am fost, dar cu prima ocazie o s-o fac.
    Când mai ajungeți prin Râșnov luați în calcul și peștera, dacă n-ați fost, e foarte frumoasă. Cetatea chiar necesita o restaurare, dar mi se pare foarte lung timpul stabilit.
    Despre Cantacuzino am vorbit deja, nu mai zic, iar orașul Brașov... e frumos și mi-e drag, dar e exagerat de aglomerat și poluat. Marțea asta l-am găsit fix ca în weekend.
    Hai că m-am întins. Mă bucur că ți-a priit vacanța!

Răspunsuri
    1. Noi la Rupea nu ne-am mai dus dupa ce-am citit pe net niste pareri ca e parasita de tot. Mi-au placut pozele tale. :)

Ștergere
    2. Ah, nu, nu e cazul... e restaurată, mai erau câțiva alți turiști, iar la intrare am văzut niște magazine cu suveniruri, toalete și toate cele trebuincioase. Doar prin încăpările cetății n-au făcut nimic (muzee sau ceva).

3. Tocmai ce am fost ieri la munte prin Bucegi dupa ce o alta zi din saptamana trecuta am dat o tura prin Valea Prahovei, Predeal, popas in Sinaia si am observat ca ne inghesuim la Dragului in Predeal. Locatiile le-am vizitat inainte de nebunie! Mai putin bisericile fortificate! Chiar ma gandeam daca aceste micute locatii sunt deschise! Frumoase poze!

Răspunsuri
    1. Sunt deschise si chiar merita o vizita, mai ales ca intrarea e destul de ieftina (10-12 lei). La Harman sunt multe camere cu mici muzee si locul e unul care iti da o stare de bine.

Ștergere
  4. Doamne am trecut de atatea ori prin Brasov si nu am stiut ca este telecabina sa vedem.de sus ! Noi in fiecare an am ales Romania nu am plecat deloc in strainatate si mergem pe un principiu pana nu vedem toata Romania nu avem ce cauta in strainatate ! Am fost plecati in Viena acum 2 ani dar ptr.o procedura chirurgicala a fetitei mele si acum 8 ani in Olanda la sot doar ptr.al vizita deiarece el lucra acolo! Vara asta alegem Romania bineinteles !🤗🤗🤗abia asteptam sa plecam i-am zis sotului sa facem o oprire in Brasov.

RăspundețiȘtergere
  5. E frumos in Busteni ,Manastirea Caraiman e foarte frumoasa am fost ,si Sfinxul , la cetatea Rasnov e frumos fetita mea acolo vrea sa urce numai cu trenuletul. Vara asta vedem ce traseu a pregatit sotul meu !

Răspunsuri
    1. Cred ca toti copiii vor asta, nu are cum sa nu ii atraga. :)

Ștergere
  6. Nu am avut ocazia sa vizitam acele locuri...sunt pe lista... Avem 2 trasee preferate... Transfăgărășan și Transalpina... Acolo as merge în fiecare vară 🙈🙈🙈 mersi pentru îndrumări și pentru peisaje...

Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai gasit informatii folositoare in postare. :)

Ștergere
  7. De Brasov mi-e dor si mie, insa momentan ne facem planuri. La Brasov va mai recomand Tipografia unde sunt si niste super ceaiuri si una dintre cele mai bune ciocolate calde...

Răspunsuri
    1. Nu am reusit sa ajungem, dar mai ajungem vara asta in Brasov, poate reusim atunci.